Project Monitoring - SharePoint (Office 365)

Pihak Vendor telah memilih untuk menggunkan sharepoint (office 365) team site sebagai platform bagi pembangunan sistem yang dijalankan. Pihak vendor memohon untuk mengemaskini semua maklumat dalam sharepoint. Tetapi pihak vendor tidak menyediakan tutorial/user manual.

Selepas menggodek software sharepoint tersebut, akhirnya saya berjaya menyiapkan/mengemaskini sharepoint tersebut dengan jayanya. Konsep yang saya gunakan adalah konsep " try & error". Walaupun konsep ini salah, tetapi konsep berjaya menjadikan diri saya yakin dengan kemampuan saya dan saya boleh mengkategorikan diri saya sebagai "fast learner & willing to learn".

Selepas ini, saya hanya perlu mengupdate sharepoint dan memasukkan maklumat yang sepatutnya sahaja.


Comments

Popular posts from this blog

Kepentingan pre-UAT

Sistem Stock Control (juga dikenali sebagai Sistem Inventori)

Flow Chart Bagi Sistem E-Procurement